BLOG PŘESUNUT ---> http://cherriesontop.blogspot.com

neděle 15. července 2012

Skotské máslové sušenky (Scottish shortbread biscuits)

Takže tohle je další druh sušenek, o které mě prosil brácha než odjel na vodu. U nás doma jsou asi nejoblíbenější, i když to jsou vlastně jenom jednoduché sušenky bez čehokoliv navíc. A v tom to asi právě je! Chutnají skoro jako ty pravé z Marks&Spenceru, což je docela úspěch, jelikož ty Spencerovské jsou prostě nejlepší.



Recept je od babi z Labužníka.

Ingredience

asi na 2 plechy sušenek

225g změklého másla (u těhlech sušenek se opravdu nevyplatí šetřit na kvalitě másla, protože máslo zde hraje hlavní roli. Čím lepší máslo, tím lepší sušenka)
180g hladké mouky
180g polohrubé mouky
160g krupicového bílého cukru
2 vanilkové cukry
1/4 lžičky soli


Postup

Troubu předehřejeme na 180°C. Plechy si vyložíme pečícím papírem.

Prosijeme obě mouky se solí. Máslo našleháme šlehačem nejdříve samotné, postupně přidáváme cukr a vanilkový cukr. Vyšleháváme do nadýchana. Postupně zapracujeme mouku. Vypracujeme v hladké těsto, zabalíme do fólie a necháme v lednici minimálně 20 minut odpočinout. 

Těsto rozváíme na plát silný asi půl centimetru. Vykrajujeme libovolné tvary. Lze také naznačit malé důlky vidličkou. 

Pečeme 17-20 minut podle tloušťky těsta. Po polovině doby pečení otočíme plech přední stranou dozadu. Sušenky by měly být lehounce nazlátlé, ale stále ještě bělavé. 


6 komentářů:

  1. Zrovna jsem je upekla, chutnají výborně :).
    Jen se mi dost drobilo těsto, tak jsem do něj přidala vajíčko

    OdpovědětVymazat
  2. Já těsto rozvalovala mezi igelity a pracovalo se s ním skvěle. Jen při pečení dělaly neplechu - byly 0,5 cm vysoké a hrozně se roztekly. Po 8mi minutách byly ještě syrové a po 12-ti minutách pečení už byly hnědé :-((( Chuťově tudíž nic moc, ještě že jsem je dělala z 1/2 dávky...

    OdpovědětVymazat
  3. Včera jsem je upekla... ze začátku těsto neskutečně zlobilo, ale vejce jsem tam nakonec nedala... rozhodla jsem se jej neválet, ale udělala jsem váleček a pak jsem krájela slabé plátky... Sušenky byly doopravdy vynikající, snad jen moc sladké :)

    OdpovědětVymazat
  4. Na zamezení zvětšení objemu neboli roztíkání těsta v troubě stačí sušenky propíchat vidličkou,..... a vajíčko bych do toho opravdu nedávala, snad jen přidat trochu mouky(hladké) ale ne zase moc ať nejsou tvrdé .......

    OdpovědětVymazat
  5. Recept na základě vlastní zkušenosti nemohu doporučit. Sušenky se roztekly na placku! Byly šíleně sladké a ani zdaleka nepřipomínaly pravé skotské máslové sušenky. Jsem zklamaná.

    OdpovědětVymazat