BLOG PŘESUNUT ---> http://cherriesontop.blogspot.com

neděle 30. září 2012

Zářijová výzva The Daring Bakers: Empanada Gallega


Patri of the blog, Asi Son Los Cosas, was our September 2012 Daring Bakers’ hostess and she decided to tempt us with one of her 
family’s favorite recipes for Empanadas! We were given two dough recipes to choose from and encouraged to fill our Empanadas as creatively as we wished!

Je už jen málo věcí co mě omlouvá. Výzvu postuji a tři dny pozdějš a kvalita fotek je naprosto na nule. Na svojí obranu ale musím říct, že jsem opravdu neměla čas.

Patri z blogu Asi Son Los Cosas nás tento měsíc vyzvala, abychom upekli Empanadu. Empanada je původem španělské pečivo, které se skládá z kynutého jakoby chlebového těsta a náplně, od sardinek počínaje hovězím konče. Určitě se dá také plnit na sladko, třeba jablky, rozinkami, tvarohem... Prostě naprosto univerzální recept, a také moc dobrý :) S těstem se tak nádherně pracuje, že jsem se s ním před kynutím vůbec nechtěla rozloučit!

Rozhodla jsem se udělat mini verze, "empanadillas". Původně je recept myšlen na normální pečící plech, ale chtěla jsem si s tím trochu víc pohrát. Jako náplň jsem zvolila kousky kuřecího masa, žampiony, cibulku a ementál.



Recept na těsto jsem použila z La empanada gallega.

Ingredience

na 8 empanadillas

na těsto:
500g hladké mouky
240ml teplé vody
100ml rozpuštěného sádla (lze použít i máslo či olej)
30g droždí
1 lžička soli
1 lžička mleté sladké papriky

na náplň:
8 velkých žampionů (300g po oloupání)
1 střední cibule
2 větší kuřecí prsa
100g strouhaného ementálu
citronová šťáva
sůl, pepř
---
1 vejce na potření

Postup


Mouku přesuneme do mísy a doprostřed uděláme důlek. Do něj rozdrobíme droždí a zalijeme teplou vodou, posypeme trochou mouky a necháme vzejít. Přidáme zbytek surovin na těsto a vařečkou spojíme. Vyklopíme na vál a pořádně prohněteme. V míse z těsta vytvoříme kouli, přikryjeme čistou utěrkou a necháme na teplém místě asi 45 minut kynout.

Mezitím si připravíme náplň. Pokud nemáme oloupané žampiony, učiníme tak. Nakrájíme je na plátky. Cibulku nasekáme na jemno. Kuřecí prsa lehce naklepeme a nakrájíme na menší kousky, pokapeme citronovou šťávou.
Na rozehřátém másle v pánvi necháme zesklovatět cibuli, poté přidáme žampiony. Mícháme a restujeme, dokud žampiony nezhnědnou (asi 3-5 minut). Přidáme kuřecí kousky a promícháme, necháme opékat do té doby, než maso nebude syrové, ale také ještě ne úplně hotové. Pokud bychom ho udělali akorát, v troubě by se vysušilo. Osolíme a opepříme podle chuti. Odstavíme z plamene a vmícháme nastrouhaný ementál. Necháme úplně zchladit. (Tento bod je velmi důležitý, protože jinak by se těsto pod teplou náplní moc rozmočilo!)

Předehřejeme troubu na 180°C.

Vykynuté těsto rychle prohněteme a vyválíme na pomoučněné ploše na tloušťku 2-3 mm. Vezmeme si misku, která bude mít v průměru okolo 15 cm. Miskou vykrajujeme z těsta kola. Na polovinu kruhu dáme asi 2 lžíce náplně, přeložíme tak, že nám vznikne půlkruh a zamotáme podle tradičního způsobu.
Tady je odkaz na video, který připravila Patri. Ze začátku to vypadá složitě, ale ve skutečnosti to vůbec není!

Stejným postupem pokračujeme, dokud nám nedojde náplň či těsto. Pokud zbyte těsto, můžete na empanadille vytvořit nějaké obrazce nebo vzory, a nebo ho upečte jen tak, jako bochánek. Musím říct, že to určitě doporučuji, protože to bylo výborný!

Taštičky přesuneme na pečící papír a potřeme vejcem rozšlehaným se lžící studené vody. Pečeme 30-40 minut do zlatova. Zkontrolujeme, jestli je upečená i spodní strana.
Podáváme třeba se salátem.


Dekuji Patri za krásný recept, zase jsem se naučila něco nového. I když mi slané věci a náplně moc nejdou, myslím, že tohle jsem docela zvládla :) Jak už jsem řekla, těsto byla tak krásné, že jsem se od něj skoro nemohla odloučit. Nemůžu se dočkat další výzvy!

Žádné komentáře:

Okomentovat