BLOG PŘESUNUT ---> http://cherriesontop.blogspot.com

neděle 21. října 2012

Nejlepší jablečný koláč


Jsem si skoro téměř jistá, že každý máme doma alespoň jeden recept na svůj nejlepší jablečný koláč. Vypozorovala jsem totiž, že my Češi jsme na jablka dost zatížený, obzvlášť co se týká štrúdlů nebo třeba právě jablečných koláčů. Já mám (zatím) svůj nejlepší recept tenhle, a už dva roky ho žádný jiný nepřekonal, i když těch ostatních, co se o to pokoušely, bylo hodně. Recept už znám nazpaměť a je to naprostá jednička mezi sladkostmi u mého bratra. Našla jsem ho kdysi na Apetitu, ale postupně jsem si ho upravila po svém.
Vyfotila jsem ho ještě ve formě, a to hlavně proto, abych se vám pochlubila se svojí novou koláčovou formou od značky Le Creuset :D Dostala jsem jí od maminky, a to jsem ani nic neslavila, prostě jen tak! Takže tímto koláčem děkuji za krásný dárek :)



Ingredience

na 24cm-26cm koláčovou formu

100g hladké mouky
100g polohrubé mouky
100g studeného másla
1 žloutek
2-3 lžíce studené vody
---
4-5 velikých pevných jablek
3 lžíce třtinového cukru
2 lžičky skořice
---
50g másla
2 lžíce krupicového cukru
---
3 lžíce meruňkového džemu
2 lžíce bílého rumu nebo jiného alkoholu

Postup


Mouky prosejeme a společně se 100g másla nakrájeného na kostičky rozmělníme prsty v drobenku. Žloutek rozšleháme s 2 lžícemi vody a přilijeme k mouce. Vypracujeme vláčné těsto, vytvarujeme kouli, zabalíme do fólie a necháme v lednici aspoň půl hodiny. 

Předehřejeme troubu na 180°C. Vymažeme formu. Jablka oloupeme a odjádříme. Tři jablka (nebo 3,5 ; podle velikosti formy) nakrájíme na menší kostičky, zbytek rozpůlíme a krájíme na tenoulinké plátky-půlměsíčky. Jablka na kostky promícháme s 3 lžícemi třtinového cukru a skořicí. 

Z těsta vyválíme kulatý plát, o něco větší než je forma. Vyložíme jím vymazanou formu. Nasypeme na něj jablka na kostičky a uspořádáme do roviny. Na vrch naklademe v kruzích plátky jablek tak, aby jablka pod nimi nebyla vidět. Nakrájíme 50g másla na plátky a poklademe je na povrch koláče. Zlehka zasypeme 2 lžícemi krupicového cukru. Pečeme 40-45 minut. 

V kastrůlku rozehřejeme džem s alkoholem. Na závěr tímto celý povrch koláče jemně potřeme (dobře to jde štětcem).


Děkuju mamince za nejkrásnější koláčovou formu!

1 komentář:

  1. Děkuji za recept, dnes jsem s ním vyhrála soutěž ve štrůdlování .. a konkurence byla veliká. Z.

    OdpovědětVymazat